Felanmälan Bostad

Vitvaror

Se rubrik "Vitvaror" i menyn till vänster. 


Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Garantibesiktningen (2 års) för Lunds Södra 3 utfördes jan-feb 2023 och är nu avslutad. Alla punkter från garantibesiktningen har ännu inte åtgärdats. Styrelsen följer upp de punkter som gäller fastigheten men det är upp till varje bostadsrättsinnehavare att själv följa upp de punkter som gäller lägenheterna enligt utskickade protokoll.

Efter garantibesiktningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM.

För att JM snabbt ska kunna hjälpa till är det viktigt att ni vid reklamation anger så utförligt som möjligt till Styrelsen:

  • Ditt namn och telefonnummer
  • Lägenhetsnummer
  • Utförlig beskrivning av problemet.

Reklamationer anmäls till Styrelsen via:

e-post till Brflundssodra3@gmail.com - märk gärna med ”Reklamation år 3-5”

eller

att ni lämnar er anmälan i föreningens brevlåda som finns i trappa 6A.

 

 Styrelsen anmäler på webbformulär  https://www.jm.se/kontakt/reklamation-ar-3-5/#modal


Jour vid akuta fel
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta Örestads bevakning på 040-93 12 70.
Öppettider vardagar: Mån-tors kl. 16.00-07.00. Öppettider helger: Från fre kl. 14.00 till mån kl. 07:00. 

Viktigt att så fort som möjligt även informera styrelsen i efterhand.

Exempel akuta fel:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet med kostnaden för Örestads bevakning + administrativ kostnad på 250 kr. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.